Lipcare routine

15:12










Nu het herfst is en de verwarming steeds aan staat merk ik duidelijk dat mijn lichaam net iets meer verzorging nodig heeft. Vandaag wil ik jullie graag meenemen in mijn lipcare routine.
Je kent het wel het wordt wat kouder en je lippen worden droger en daar zijn de velletjes. Het liefst zou je ze er een voor een afprutsen. Maar dat mag je vooral niet doen (ook al is de verleiding nog zo groot! Hey girl ik weet hoe groot die verleiding is !! ) Op deze velletjes wel te verminderen en verwijderen kan je best een lipscrub gebruiken. Nu hoor ik je al denken waar koop ik dit nu in hemelsnaam. Je hoeft niet naar de winkel te rennen, want ik ben er zeker van dat je alles in huis hebt om dit zelf te maken.


Dit is heb je nodig:



















honing 1tl
suiker 3tl ( je kan zoveel gebruiken als je wil, dit zorgt voor het scrub gedeelte)
coconut oil 1tl

Eigenlijk is dit te simpel om een diy te noemen maar toch. Voeg alles samen en meng tot alles goed onderelkaar gemengd is.




















Hierna kan je deze in een potje doen om te bewaren. hij is volledig klaar voor gebruik.
breng het aan op de lippen en ga met ronddraaiende bewegingen met je vinger over je lippen. Tot het grootste deel is op gelost. Daar na verwijder je met water de resten. Je kan de resterende scrub bewaren in een potje voor de volgende keer.



Na het het scrubben wil ik mijn lippen nog extra verzorgen  en hiervoor gebruik ik mijn nieuwe favorieten lippenbalsem  van Kneipp. Hij is op basis van olie hierdoor worden je lippen langdurig heerlijk zacht. Dit doe ik het liefst in de avond zodat het goed kan intrekken en mijn lippen goed kunnen herstellen. Er zijn 3 versies van deze lippen balsem maar mijn grote favoriet is toch wel de intensive Care variant met elderberry en sheabutter.
Hoe leuk is de verpakking trouwens !!!


Nog een klein wistje dat je:

Je kan lippenbalsem ook gebruiken om jouw nagelriemen te verzorgen of op droge plekjes op de huid smeren. En willen die wenkbrauwen vandaag niet mee, geen nood gebruik dan jouw favoriete lippenbalsem om deze in model te brengen! Deze lippenbalsems zijn volledig vegan en zijn te koop bij kruidvat.


Wat is jouw favoriete lipcare routine ??



Veel liefs Birgit

Xx


#ad #gekregen

You Might Also Like

0 reacties

Like us on bloglovin

Follow

Like us on facebook