DIY: polariod kader

16:40


We zochten al een tijdje iets om boven in de hal op te hangen. Maar zoveel foto's die leuk zijn en moeilijk om echt 1 foto te kiezen. daarom kozen we voor meerdere polariods in 1 kader 

Wat heb je voor deze DIY nodig: 

- 1  zwart papier ik heb gebruikt is 70x100 cm 
- wit potlood 
- polariod wij hadden 30 stuks nodig.
- Voor de foto's te bevestigen gebruikte ik fotohoekjes, dit deels omdat we in de toekomst de foto's zouden kunnen wisselen. je kan natuurlijk ook dubbelzijdige type gebruiken om deze te bevestigen.


Omdat we zelf gekozen foto's wouden hebben we onze foto's laten printen in retroprint. Wij kozen om voor 3 verschillende thema's te gaan. huisdier, reizen en foto's van ons. 

Stap 1 zijn de foto's kiezen ik bestelde deze online via fotofabriek dit ging super simpel. 

Wanneer jouw zwart papier niet even groot is als de achterkant van de kader is het nu de moment om deze bij te snijden. Ik had geluk bij mij was het blad het perfecte formaat


Daarna begon ik met aanduiden waar de foto's juist moeten komen. Ik gebruikte hiervoor een wit potlood zodat ik achteraf duidelijk de lijnen kon terug vinden. 



Voor het bevestigen van de foto's gebruikt ik fotohoekjes. Hierdoor kan je als je de foto's wilt veranderen dat altijd nog doen. Tip: plaats 1 in de linker onder hoek en in de rechter boven hoek. Ik deed dit enkel onderaan maar dat maakt het dat deze iets minder vast zat.



Na het plaatsen van alles foto's moet je en nog jouw kader in elkaar zetten en aan de muur bevestigen.

Je kan natuurlijk altijd een andere kleur kiezen als achtergrond.

Nu ik al die foto's terug zie wordt het misschien eens tijd om een fotoboek te maken.


Veel liefs Birgit
Xx





              

You Might Also Like

0 reacties

Like us on bloglovin

Follow

Like us on facebook