DIY : Tafel decoratie

14:23





























Heb jij ook altijd gedroomd van een mooi gedecoreerde tafel, maar geen idee hoe er aan te beginnen? In dit artikel leg ik in een paar simpele stappen uit, hoe je deze mooi gedecoreerde tafel kan bekomen. Lees snel verder …


Kleurenpalet



Het aller eerste stel je kleuren schema samen. Dit kunnen de kleuren zijn van je interieur. Maar ook aangepast aan de gelegenheid. Zo denk ik bijvoorbeeld aan leuke zomerse kleuren voor een heerlijke barbecue. Hier thuis zijn de kleuren bordeaux paars, een zalmorange en beige zijn tinten die hier veel voorkomen. Dit zijn dus ook de kleuren waar ik voor ga.

Uitgangspunt.



Wanneer je jouw kleuren palet samen heb gesteld kan je opzoek gaan naar de decoratie. Wij hebben hier thuis borden die niet direct van deze tijd zijn, wit met een goud randje. Dit was samen met mijn kleuren palet mijn uitgangspunt. Na deze tafeldecoratie heb ik de borden wel beter leren waarderen.


Tafelkleed.



Wat ik zelf het mooist vind is een neutraal tafelkleed. Hierbij denk ik aan wit en beige. Ben jij fan van donkerdere kleuren, mag dat zeker ook. Ik koos beige zodat dit bij mijn kleurenpalet past.  Dit geeft een zachte basis voor de fellere kleuren die later komen.


Bloemen.



Bloemen geven direct een gezellige sfeer aan tafel. Hier ook weer bloemen die in jouw kleurenpalet passen. Hou je niet te vast aan de bijvoorbeeld 3 kleuren, kijk ook naar de verschillende tinten van die kleuren. Een simpele doorschijnende vaas staat ook altijd mooi.


Kaarsen.



Ik heb voor theelichthouders gekozen in verschillende formaten en texturen. Denk bijvoorbeeld ook aan een simpel cognac glas met een theelichtje. Ook mijn favoriete vanille kaarsen van IKEA konden niet ontbreken.


Servetten, servetten bollen.


Hier heb ik 3 verschillende kleuren, bordeaux paars, zalmorange en beige. Deze legde ik willekeurig op de borden. Ook maakte ik servetten bollen, dit deed ik via een DIY die ik gevonden had op Pinterest. Hieronder laat ik het nog even zien.





Afwerking.

Voeg nu de bloemen, kaarsen, servetten bollen,  in het midden samen dit is vaak gewoon wat puzzelen met alles. Wanneer dit klaar is voeg je borden, bestek en glazen toe.




Voilà jouw tafel straalt en jouw gasten zullen staan kijken naar je tafel, laat jouw etentje maar beginnen. Wees wel voorzichtig met de combinatie van kaarsen, papier en bloemen.

Veel liefst Birgit
Xx

You Might Also Like

0 reacties

Like us on bloglovin

Follow

Like us on facebook