DIY: Hergebruiken van verpakkingen

16:20




Je kent dat wel je krijgt een doos heerlijke Ferrero Rocher. Of een mooi sieraad. Maar wat te doen met de doos als die heerlijke chocolaatjes op zijn, de doos weg gooien natuurlijk. En dan heb ik het nog niet over de tientallen doosjes die je kast opvullen. Vind je kaarsen ook zo gezellig maar wat te doen met de glazen bokalen. Ik ga je in deze DIY vertellen wat je kan doen met deze verpakkingen, zodat deze niet meer je kast of je vuilzak opvullen. Lees snel verder voor de oplossing...

Eerst en vooral ik zocht een manier voor mijn make-up te organiseren. Ik wou er niet al te veel geld aan spenderen. En als je begint op te zoeken naar die mooie doorschijnende ladekastjes en bakjes, die je op Pinterest vaak terug vind. Heb je toch wel een budget nodig om het te verwezenlijken. Hieronder lijst ik een aantal dingen op die mij geholpen hebben tijdens mijn zoektocht om een aantal plekjes in mijn kamer te organiseren.



Ferrero Rocher doosjes.




De Ferrero Rocher verpakkingen heb je in verschillende formaten. Er zijn er met 2 lagen, en er zijn er met 1 laag met een soort gouden verpakking erin. Maar wat kan je hier nu in doen? 
In de kleinere doosjes waar ik er 2 van heb zit mijn losse oogschaduws en  creamy oogschaduws. In de grotere doos zit eigenlijk al mijn gezichtsproducten zoals, concelaer, poeder, BB creams.  Deze doosjes zijn eigenlijk de perfecte oplossing en doordat deze doorschijnend zijn kan je zien wat de inhoud is. Andere mogelijkheden zijn het bewaren van sieraden. In de grote platte dozen met de goudde verpakking kan je ringen en oorbellen sorteren en bewaren, maar ook je grotere kettingen kan je hier in kwijt.

Kaarsen bokalen.




Ik had je al eens verteld over mijn favoriete IKEA kaarsen. Nu als deze zijn opgebrand heb je nog een mooie glazen bokaal over. Nu heb ik deze uitgewassen ( dit simpel door de bokalen in gekookt warm water te plaatsen, daarna het gesmolten kaars vet weg te gooien. Met een stuk keuken papier eerst uit te wrijven en nadien met een sopje af te wassen). Hierin heb ik al mijn make-up kwasten, een andere bokaal bewaar ik mijn mascara’s, eyeliners, oogschaduwpennen.




Doosjes van sieraden ( de verpakking wat je bij je juweel krijgt als je het koopt)


Zelf had ik een probleem dat op mijn nachttafel te veel onnodige rommel aanwezig was dan heb ik het over haar rekkertjes of van die schuifspeltjes die ik net voor bed nog uit mijn haar nam, of medicatie die ik avonds moet nemen en die ik niet telkens uit de schuif wou nemen. Nu had ik zelf een exemplaar in de kast dat mij perfect leek. Meeste sieraden doosjes  zijn van karton of plastiek en niet altijd even mooi. Dit is een simpel kubus achtig exemplaar, in een donkergrijze kleur, bestaande uit twee delen. Het ene heb ik naast mijn klok gezet en hier liggen al die spulletjes netjes in.

Verpakkingen.





Op mijn bureau vind je ook een aantal van deze doorschijnende doosjes. Deze zijn oorspronkelijk de verpakking van mijn Ipod Nano en mijn Ipod touche geweest. Hierin bewaar ik kleinere bureau accessoires, en visite kaartjes.


Dit was eigenlijk te simpel om een DIY te zijn, maar toch wou ik dit met jullie delen. Tot slot hoop ik je te inspireren door dit artikel. Hoe order jij jouw make up ? laat zeker een comment achter hieronder.


Veel liefst Birgit
Xx

You Might Also Like

0 reacties

Like us on bloglovin

Follow

Like us on facebook