DIY: Flower Letter

10:00


Op Pinterest had ik de flower letter  al meerdere malen voorbij zien komen. Daar uit kwam het idee om dit zelf te maken, veel DIY laten zien hoe je dit doet met een voorgemaakte  letter, maar ik laat jullie vandaag zien hoe het ook gewoon kan door je letter uit karton te maken.

Benodigdheden:



Schuimkarton, gewoon karton, voorgemaakte letter
Sjabloon letter
Lijmpistool
Bloemen. ( in jouw gekozen kleuren)
Schaar, snijmes, kniptang 
Touw ( als je jouw letter wil ophangen)


Als eerste zoek je een afbeelding van jouw letter of woord, ik heb gewoon de letter B in getypt op google. 



Open deze in word, photoshop, picmonkey en verschaal naar de gewenste grootte. En druk dit af. Tip wil je een grotere letter dan A4 stel je document dan groter in en druk af zodat dit op meerdere pagina’s afgedrukt wordt. Plak deze dan aan elkaar.


Hierna knip of snij je jouw sjabloon uit, en teken dit over op jouw karton. 








Als je deze hebt overgetekend snij deze dan ook uit. Gebruik tape om de letter op zijn plek te houden. Wanneer je een voor gemaakte letter gebruikt kan je direct door gaan naar de volgende stap.




Bij Action haalde ik deze valse bloemen, knip de steeltjes van de bloemen af zodat je enkel de bloem zelf over hebt. ik had in het totaal 18 stuks en alles was onder €1. 




Knip de bloemen van de steel, gebruik hiervoor een schaar of een kniptang.






Verwarm jouw lijmpistool. Als eerste plaats ik de blaadjes erop, wanneer ze goed liggen plak ik ze vast. Vervolgens plaats de bloemen op jouw karton, hoe jij het mooi vind. Vervolgens plak je de bloemen op je karton. ( opgepast de lijm die uit het lijmpistool komt kan zeer warm zijn). 






Wil je jouw letter ophangen kan je een touwtje achter aan je letter plakken, of een haakje er aan bevestigen. Vind je een letter of een woord niet leuk, je kan er ook een flower wall van maken dit is ook altijd leuk. Hieronder enkele voorbeelden hoe je jouw letter in je interieur kan toepassen. 




























Vind jij die Flower Letters ook zo leuk ? Ga jij deze ook maken, laat het me dan zeker zien op sociale media.

Veel liefst Birgit
Xx

You Might Also Like

0 reacties

Like us on bloglovin

Follow

Like us on facebook