DIY: Mini Vetplant

20:42




Al meerdere keren kwamen er foto’s voorbij op social media van kleine vetplantjes en cactussen. Ik wou al een tijdje iets groens op mijn kamer. Ik geraakte geïnspireerd en ging in de plantenwinkel opzoek naar een schattig plantje en dat heb ik gevonden. Hieronder laat ik jou zien hoe je dit plantje op een leuke manier planten.

Benodigdheden.

Mini vetplantje, Bloemenaarde, Glazen bokaal ( opgebrande Ikea kaars), Steentjes ( ik gebruik hier 2 soorten), Water, Lepel

Vul je bokaal met steentjes, dit doe je tot het plantje boven de bokaal uitkomt.  Het aantal lagen steentjes kan je volledig zelf kiezen.


Op de laag steentjes komt een laag aarde, ik doe dit zodat mijn plantje niet rechtstreeks op 
de steentjes komt te staan.


Nu haal ik mijn plantje uit het potjes en zet het op de aarde. Daarna vul ik de bokaal aan met aarde, ik maak hier gebruik van een lepel dit is gemakkelijker om de aarde rond het plantje te krijgen en de bokaal te vullen.  Ik vul mijn bokaal tot 3 / 4 met aarde.



Geef je plantje genoeg water.


Vervolgens leg ik opnieuw steentjes, deze tot net onder de blaadjes.






Zo je plantje is nu klaar. Vind jij zo een klein plantje ook zo schattig?

Veel liefst Birgit
Xx


You Might Also Like

0 reacties

Like us on bloglovin

Follow

Like us on facebook