DIY light box letters

16:06



















Voor nieuwjaar kreeg ik een lightbox cadeau, ik begon meteen verschillende teksten te verzinnen om er op te plaatsen. Toen begon ook de inspiratie te vloeien wat voor leuks je er nog kon met doen. Zoals bijvoorbeeld jouw eigen teksten en letter maken in letter types naar jouw keuze, of juist leuke symbolen.

Wat heb je hier voor nodig:




















Projecter papier, printer, lettertypes, viltstifs met fijne punt en dikke punt, snijmes, lat, snijmat.

















Om afbeeldingen te creëren maak ik gebruik van picmonkey hierin heb je de mogelijkheid om lettertypes en symbolen toe te voegen. Ook zitten hier heel wat soort stickers in verschillende thema's die je dan gemakkelijk kan gebruiken. Deze website is volledig gratis te gebruiken, wil je van alle mogelijke opties gebruikt te maken kan je ook een premium abonnement nemen, maar voor alle duidelijkheid is dit niet verplicht. ( ik wordt hier ook trouwens niet voor betaald of zo!)

Hoe begin je hier nu aan,



Ik maak als eerst een doorzichtige achter grond aan in het juiste formaat van  1 strook van mijn lightbox. Je kan ook een afbeelding maken die volledig de light box in neemt. 

Hierna voeg ik de tekst toe in het gekozen lettertype, je kan hier zo veel met spelen als je zelf wil. verschillende lettertypes of verschillende kleuren. Wanneer je het gewenste resultaat hebt kan je deze opslaan. Ik word en pas mijn pagina aan, als eerste gaan we raster lijnen toevoegen die maken het gemakkelijk om jouw afbeelding uit te lijnen.

















Daarna gaan we de afdrukstand bepalen ik kies voor horizontaal omdat dit dan perfect in een A4 lightbox past.


Wanneer de afdrukstand is aan gepast is het tijd om jouw afbeelding in te laden.



Als jouw afbeelding is ingeladen dan kan je de hoogte nog eens controleren maar aan de hand van de raster kan je ook bepalen of de wit ruimte goed zit. Wanneer je dit allemaal hebt gecontroleerd kan je jouw tekst af printen.


















Het enige wat je nog moet doen is de letters of tekst uit te snijden en in jouw lightbox schuiven. Je kan niet enkel teksten afdrukken op deze manier je kan ook symbolen of afbeeldingen afdrukken.


















Ik koos voor mijn blog naam en voegde nog een paar hartjes toe die ik ook maakte via picmonkey. super gemakkelijk en je kan de kleur ook nog eens zelf kiezen. Het enige nadeel dat ik vind aan deze zelf afgedrukte teksten en symbolen is dat deze niet zo rijk van kleur zijn. Maar ik vind het eind resultaat zeker mooi!

wat is jullie favoriete tekst voor op de lightbox ? 

Veel liefst Birgit
Xx

You Might Also Like

0 reacties

Like us on bloglovin

Follow

Like us on facebook