3 x herfst slinger

10:37


















Herfst is nu helemaal in het land, de natuur veranderd en het is weer tijd om die plaids en sjaals boven te halen. maar het is nu ook tijd om al die flamingo's en ananassen in de kast te steken. ik laat jullie 3 leuke herfst slinger zien die heel gemakkelijk zelf te maken zijn. Veel DIY plezier!

De kralen slinger





















Wat heb je hier voor nodig 12 houten kralen, touw en verf in herfst kleuren.  Ik verdeelde de kralen in 6 en 6. Eerst was het plan om deze in verschillende kleuren te schilderen. Later besliste ik dat ik de helft in de koperen verf te zetten. Wanneer deze volledig gedroogd zijn kunnen we ze aan de het touw gaan rijgen.




















Ik maakte voor en na elke kraal een knoop in het touw zodat de kralen op hun plek blijven.


Happy Fall slinger




















In word kan je heel gemakkelijk een sjabloon maken. Teken deze over op dik papier of karton. knip deze vervolgens uit. Daarna gaan we voor een oud papier look.




















Hoe kan je dit bekomen is vrij simpel. Breng een laagje mod podge ( dit kan je in een hobbywinkel kopen) aan.





















Kleef jouw letter op een stuk kranten papier, laat het even ongeveer 30 seconden tot 1 min drogen.




















En trek dan het kranten papier er terug vanaf. normaal gesproken zou de inkt van de krant op de kartonnen letter staan.  Is dit niet wacht iets langer (let op wanneer je te lang wacht krijg je het papier er niet meer af.





















Daarna kan je de letters bevestigen aan het touw.

Herfst blad slinger





















Hier zijn verschillende opties mogelijk, je kan echt herfst bladen gebruiken. Of  gebruik gekochte of uit papier geknipte.























Ik heb gedroogde herfst bladen gebruikt. Op enkele heb ik een laag lijm met glitter toegevoegd. Ook deze knoop je aan een touw.



















Je kan deze slingers apart ophangen of net samen voor een leuk effect. Je kan deze ophangen op verschillende plaatsen in huis. staat leuk boven een schouw maar ook zeker op een effen muur.

HAPPY FALL !!!

Veel liefst Birgit
Xx

You Might Also Like

0 reacties

Like us on bloglovin

Follow

Like us on facebook