is het al bijna kerst ?

11:51


















Wanneer de zomer gedaan is dan kijk ik steeds meer uit naar kerst, het liefst zou ik in september al mijn kerstboom opzetten. Ik vind het heerlijk om een mooi versierde kerstboom in huis te hebben, en dat buiten de lichtjes branden. ik kwam deze tag tegen en ideaal voor deze periode.

Hoeveel dagen nog tot kerst?
Wanneer ik dit typ zijn we 11 november 2016, dat betekent dat het nog 43 dagen is tot 25 december 2016. 

Op een schaal van 1 tot 10, hoe erg kijk jij uit naar kerst?
Ik denk toch wel een dikke 10, zoals ik al eerder zei zou ik het liefst nu al mijn kerstboom willen zetten. Ik wordt ook blij van al die kerstversiering in de winkels. Maar nog even wachten tot de sint is geweest en dan kan ik hem zetten!! 






















Wanneer zet jij de kerstboom op?
Dit zal waarschijnlijk 6 of 7 december zijn vanaf dat de sint terug gekeerd is naar Spanje, komt hier de kerstboom te voorschijn. 

Hoe ziet jou ideale boom eruit?
Het liefst zou ik een echte boom willen, maar dat is telkens zo een gedoe. Daarom kiezen wij voor een kunst boom die ook zeker super mooi is. Nu hebben wij allemaal koper kleurige ballen volledig in de trend. maar van de klassieke gekleurde lichtjes vind ik ook altijd mooi, doet me echt denken aan mijn kinder tijd. Hier zou ik dan ook nog kiezen voor verschillende soorten ballen.

Wat is je favoriete kerstliedje?




Wat vind jij echt niet kunnen met kerst?
Oei,  zo van die heel kitscherige versieringen vind ik echt niet mooi, ook een witte kerstboom of in een kleur die niet groen is vind ik echt niet mooi. Bij kerst  horen cadeautjes ( deze moeten niet super duren dingen te zijn, mag zeker iets kleins zij). Wat ik ook niet mooi vind zijn kerstbomen die te versiert zijn dat je niet eens meer ziet dat het een boom is less is more vind ik veel mooier. 






















Naar welk kerstgerecht kijk jij het meest naar uit?

Op gebied van eten is het bij ons meestal een soort gebraad met warme groentjes en kroketten. En als dessert is het dan een kerst stronk. Het is voor mij meer het gezellig samen zijn waar ik het meest naar uit kijk.

Wat voor outfit draag je meestal met kerst?
Met kerst kleden wij ons wel op. Wat betekend een mooie jurk of een geklede broek met top of bloes aan gekke kersttruien doen wij niet mee, ergens lijkt het mij wel grappig om dit wel eens te doen


Hoe ziet jou kerst er over 25 jaar uit?
Hopelijk een beetje zoals nu het echt familie gevoel, met groot ouders, ouders en kinderen gezellig samen zijn. De familie zal er tegen dan al heel anders uitzien, maar hopen dat de traditie van gezellig samen zijn dan blijft. 





Wat geeft jou het echte kerstgevoel? Is er een speciale traditie?sneeuw geeft mij echt een kerstgevoel, maar Ook zeker als je savonds buiten bent en overal de kerst versiering ziet branden geeft mij ook echt een kerstgevoel. Wij open normaal geen cadeautjes voor 12u, vroeger met veel gezaag van de kinderen. en tegenwoordig is het meestal na het dessert dat het cadeautjes tijd is. 


Kijk jij ook al uit naar kerst ? 


Veel liefst Birgit

Xx

You Might Also Like

0 reacties

Like us on bloglovin

Follow

Like us on facebook