geef om haar - think pink

14:34





















Een van de dingen die op mijn bucket list stonden was om een deel van mijn haar te schenken aan de geef om haar actie van Think Pink. Dit omdat iedereen wel bijna iemand kent die met kanker te maken heeft  (of gehad). Ook ik heb het van dicht bij meegemaakt, daarom dat deze actie op mijn bucket list stond. Omdat ik al een lange tijd iets anders wou dan mijn lange haar, en ik er eerlijk gezegd niks meer met kon doen. Was dit het ideale moment om er de schaar in te laten zetten!

Wat is de geef om haar actie van think pink.

Je hebt er waarschijnlijk wel al van gehoord in de media. vrouwen knippen hun haar kort voor het goede doel. Maar waarom vraag je jou nu waarschijnlijk af. Dit omdat 60% van de vrouwen dit het meest verschrikkelijk en een ingrijpende aspect vinden , dat ze hun haar verliezen door de behandeling. Wist je dat 8% hierdoor zelfs overweegt om chemotherapie te weigeren omdat ze hun haar niet willen verliezen ?

Doordat jij jouw paardenstaart van min 20cm ( anders is het niet bruikbaar) schenkt aan think pink. Kunnen zij mensen financieel steunen bij het aankopen van een pruik. Dit gebeurd doordat zij voor elke ingezonden paardenstaart een financieel bedrag van de pruikenfabrikant krijgen. De pruiken fabrikant maakt hier dan natuurlijke pruiken mee.

wil je hier nog meer info over neem dan zeker eens een kijkje op hun website.














Hoe ga je te werk? 

Eerste en vooral is jouw haar gezond ? Het maakt niet uit of jouw haar  nu blond, bruin, grijs of gekleurd is. Het 2de punt is dat je aan jouw 20cm komt, anders is jouw paardenstaart spijtig genoeg niet bruikbaar. Het maakt trouwens ook niet uit of je vrouw of man bent!
Er zijn ook kappers die Geef om haar ambassadeur zijn, deze knippen jouw haar gratis in ruil voor jouw paardenstaart ( zij sturen deze dan op voor jou!). Ga je liever naar jouw vertrouwde kapper geen probleem, vergeet dan zeker niet jouw enveloppe aan te vragen.

1. zorg dat je haar gewassen en droog is ( geen stylingproducte)
2. neem het haar samen bij de nek met een elastiekje, breng dan halverwege de paardenstaart nog een elastiekje aan.
3.meet na of ja vanaf het eerste elastiekje tot aan de punten min 20cm hebt. is het minder dan is dit niet bruikbaar.
4. knip vervolgens de staart boven de elastiek af.
5. stop deze in een plastiek zakje en sluit af.
6. steek dit plastiek zakje in de geef om haar enveloppe en stuur hem gratis op.

Wil je nog meer informatie over deze actie, of de deelnemende kapper deze informatie kan je allemaal terug vinden op de hun website.

Plan je om jouw lang haar kort te knippen, denk er dan even over na of je jouw paardenstaart niet wil schenken aan een goed doel.



Ik ben super blij met mijn korter haar, en ik heb er een goed doel mee kunnen steunen!!

Heb jij jouw paardenstaart al afgeknipt voor think pink?


Veel liefs Birgit

Xx




You Might Also Like

0 reacties

Like us on bloglovin

Follow

Like us on facebook