Diy - vilten kerstboompjes

09:36

Nu de sint het land heeft verlaten, is het tijd om al die kerstdecoratie boven te halen. Wat is er beter dan een mix tussen zelf gemaakte decoratie en gekochte. In dit artikel laat ik jullie zien hoe je deze leuke vilten kerstboompjes kunt maken. Deze vilten kerstboompjes staan leuk op de kast, maar kan je ook tijdens het kerst diner op tafel zetten als tafeldecoratie.

Wat heb je hiervoor nodig. Als eerste vilt ( ik ging voor klassieke kleuren, maar dit kan je volledig zelf bepalen). kurken stoppen, watjes, lijmpistool, schaar, witte stift ( of goud )en een potlood. En natuurlijk niet te vergeten een sjabloon van jouw gekozen kerstboom. 

Stap 1

Voor onze kerstboompjes heb je een sjabloon nodig. Deze kan je zelf tekenen of zoals ik een kleurplaat zoeken en deze afdrukken. Ik heb deze in 2 verschillende formaten afgedrukt. 


Stap 2
Nu we onze sjablonen hebben gaan we deze 2 x overtekenen op onze vilt. ik koos voor de zelfde kleur voor en achterkant.  Maar je kan ook bijvoorbeeld verschillende kleuren combineren. Wanneer je deze hebt overgetekend knip je deze uit.

Stap 3 


Wanneer je jouw 2 boompjes hebt uitgeknipt dan is het tijd om ze te gaan plakken. Ik weet niet of het helemaal duidelijk is op de foto. je brengt eigenlijk enkel lijm aan langs de randen. Doe het stuk voor stuk, want ik liep iets te hard van stapel. Hierdoor was de lijm al droog voor ik de 2 boompjes op elkaar kon plakken. vergeet niet dat je de onderkant open laat, je brengt hier dus geen lijm aan.

Stap 4

Nu is het tijd om de de boompjes op te vullen. Ik gebruik hiervoor wattenschijfje die ik opentrek. Ik gebruik ook een potlood om deze tot in het puntje te krijgen. Zorg er voor da je boompje mooi is opgevuld.


Stap 5

Het enige wat er nog ontbreekt is de stam van het boompje. Hiervoor gaan we een kurk gebruiken. Ik lijm eerst de ene kant, dit doe ik door aan 1 zijde van de kruk lijm aan te brengen en deze op de juiste hoogte in mijn boompje te kleven. Daarna breng ik terug lijm aan op de kurken plak dan voorzichtig het vilt eraan

Stap 6 

Deze stap is eigenlijk optioneel, maar ik vind het super leuk staan. Ik breng met een witte stift lijntjes aan zodat het lijkt dat er met naald en draad door gegaan is. Op het witte boompje gebruik ik een goudde stift. 

Om het een beetje te perfectioneren knip ik de boompjes nog een beetje bij waar nodig. Ook vind ik het leuk als het niet 100% exact is,  dit maakt het echt home made. 

Nu moet je enkel nog een leuk plaatsje zoeken om deze te zetten. Ik combineerde 3 verschillende. maar zoals ik al eerder zij kan je deze ook gebruiken als naam aanduiding. breng het naamkaartje met een naaldje aan, het is dan een leuke herinnering aan een fantastische kerstfeest.

De kleuren die ik gebruikte kan jij volledig zelf bepalen. 

Staan er bij jou thuis zelfgemaakte kerstdecoratie in huis? 


Veel liefs Birgit
Xx


You Might Also Like

0 reacties

Like us on bloglovin

Follow

Like us on facebook