Unicorn nails at home

16:15

















Een tijdje geleden poste ik deze foto op mijn Instagram. Ik kreeg hier super veel reacties op en vandaag laat ik jullie zien hoe je deze gemakkelijk zelf thuis kan creëren.




















Er zijn verschillende manieren om deze nagels te maken. Hoe ik ze op de foto heb gecreëerd is door een combinatie te maken van 2 nagel setjes van elegante touch. Omdat ik niet zeker weet of deze nog te verkrijgen zijn. Ging ik daarom opzoek naar een alternatief dat ook nog eens budget vriendelijk is.






















Wat heb je nou juist nodig. Nagellak in een lila tint ik gebruik hier de essence 21 whisper of spring (maar in een roze tint kan ook mooi zijn. Een licht lila ( blauw) grijs essence 115 rockableu. Dan heb je ook nog een unicorn poeder of holografisch nodig. Deze kan je vinden op AliExpress als je het wat goedkoper wilt houden. Maar hier in België kan je in heel wat webshops ook dit poeder terug vinden, maar dan ligt de prijs net iets hoger. Vind je al die poeders maar niks dan kan je deze vervangen door de holo rainbow van essence kleur 05 holo fever. Extra kan je een liquid latex gebruiken om de opkuis achteraf te vergemakkelijken. Als alternatief kan je een penseel gedipt in nagellak remover ook gebruiken. Als laatste nog een nagelriemolie om alles goed te verzorgen. gebruik ook bij telkens een base en top coat voor jouw nagels te beschermen.


















Disclaimer: ik start niet van mijn natuurlijke nagels ( wat wel perfect kan) doordat ik gel nagels heb, ben ik begonnen met een witte ondergrond. Wat er voor gaat zorgen dat de kleur intenser gaat zijn. Dit kan jij ook doen al extra stap maar is absoluut niet nodig.




















Stap 1:  maak je nagels klaar om.de nagellak aan te brengen. Ik begin meestal met de nagelriemen naar achter te duwen en mijn nagels in de juiste vorm te vijlen. Daarna maak ik mijn nagels schoon met een nagellak remover.


Stap 2 breng een BASE coat aan deze gaat je nagels beschermen. Ik gebruik hier de essence 2in1 base + top coat.



















Stap 3 breng de juiste kleur op de juiste vingers aan. Ik maakt hier mijn ringvinger als accent nagel. Maar jij kan voor een heel andere combinatie gaan. Laat de eerste laag goed drogen om vervolgens een 2de laag aan te brengen. Ik breng essence 21 whisper of spring  aan op al mijn nagels buiten mijn ringvinger. Daar breng ik essence 115 rockableu aan. breng eventueel een 3 de laag aan voor extra dekking.

















Stap 4 breng op alle nagels behalve de ringvinger een gewone topcoat aan.

De ringvinger wordt onze accent nagel. Zoals hierboven al vermeld zijn hier 2 opties of een unicorn/ holografische poeder. Of een holo rainbow lak van essence in de kleur 05 holo fever.


















De holo rainbow lak breng je aan zoals een gewone nagel lak. Je kan voor een subtielere look gaan door 1 laag aan te brengen of breng meerdere lagen aan om full glitter te gaan.


















Voor de poeders start je met een base coat ik gebruik hier de lux chrome 2in1 base en top coat van Catrice. Laat de topcoat volledig drogen.





















Dep nu de poeder voorzichtig over de volledige nagel, gebruik hier jouw vinger voor. Zorg er voor dat de volledige nagel bedekt is, hierna kan je voorzichtig  de poeder beginnen inwrijven. Als laatste maak je jouw vinger schoon ( die je gebruikt hebt om de poeder in te wrijven) en ga er nog een keer over. Vergeet zeker niet elk hoekje mee te nemen. ga met en oude make-up borstel over de nagel om de overschot van de poeder weg te nemen.
Hierna breng je de lux chrome 2in1 base en top coat aan en laat goed drogen.




Extra tips 

Om het geheel een beetje clean te houden gebruik in liquid latex. deze vergemakkelijkt het opkuis proces achteraf bij het gebruik van poeders

Ben je niet zo goed in je nagels perfect laken dan is een oud afgeschuind make-up borsteltje met een potje nagellak remover de oplossing.

Wanneer je aan de slag gaat met poeders dan leg dan zeker iets beschermend op jouw tafel ( oude handdoek of zo)



















Benodigdheden

Base coat  - essence 2in1 base en top coat  
Topcoat - essence 2in1 base en top coat  
Lila nagellak - essence  21 whisper of spring
Lila grijs - essence 115 rockablue
Holografische nagellak - essence hol rainbow 05 holo fever
Topcoat op waterbasis - catrice lux chrome 2in1 base & topcoat
Holografische poeder - ali expres
Unicorn poeder ( aurora mermaid) - ali expres

Ga jij deze unicorn nails namaken ? Tag me dan zeker!

Veel liefs Birgit
Xx


You Might Also Like

0 reacties

Like us on bloglovin

Follow

Like us on facebook